De afgelopen vier weken was PLUG de dag welkom bij JO Cadeau. We zijn een jonge en sociale onderneming die freelancers omtovert in cadeautjes. De komende tijd willen we ons aanbod van duurzame freelancers uitbreiden. De PLUGgers kwamen langs om mee te denken hoe we duurzame freelancers het beste kunnen bereiken.

Waar te beginnen? Het werd al snel duidelijk dat we online lekker bezig zijn. We hebben een blog die steeds populairder wordt, een tweede blog die binnenkort live gaat, 500+ volgers op Twitter en al bijna 1000 ‘likes’ op Facebook. Natuurlijk kan het altijd beter en hier hebben de PLUGgers ook over nagedacht, maar samen kwamen we tot de conclusie dat er bij offline media momenteel meer winst te behalen valt om duurzame zzp’ers te bereiken. Het netwerk van de PLUGgers komt hierbij goed van pas, aangezien velen ervaring hebben in de journalistiek of contacten hebben bij de media.

JO cadeau 2

Tijdens de laatste lunch hingen er drie grote bladen aan de muur, zodat we alle suggesties en ideeën meteen konden organiseren. Welke offline media kunnen we benaderen en hoe gaan we dat doen? Voor ieder type blad of krant heb je immers een andere insteek nodig. Uiteindelijk hebben we een flinke lijst van contactpersonen verzameld, inclusief do’s en don’ts over het benaderen van de media. Met behulp van PLUG zullen we ons binnenkort als een olievlek – maar dan goed voor het milieu – over het Nederlandse medialandschap verspreiden.

PLUGgers bedankt!

Groetjes,

Het JO-team